torstai 14. tammikuuta 2016

Ei menny niin kuin Strömsöössä

Kai teilläkin on joskus sellaisia aikoja, kun tuntuu, että mikään ei mee niin kuin on suunnitellut? No, täällä on semmosia tuntemuksia ollut viime aikoina turhankin paljon. Täällä on nyt jouduttu pohtimaan meidän tulevaa kevättä ja kesää uudestaan ja tekemään suunnitelmiin muutoksia. Hirvittävän vaikean päätöksen jouduin tekemään, eikä siitä selvitty ilman itkua ja ahdistusta. Mutta nyt alkaa helpottaa, kun on vihdoin saatu päätettyä miten meidän vuosi jatkuu.

Mä en nimittäin aloitakaan Noshin myyntiedustajana. Yksinkertaisesti mun voimat ei riitä työjuttujen pyörittämiseen tällä hetkellä. Meillä on ollut jo liian monta huonoa yötä takana ja se on jo pitkään näkynyt mun jaksamisessa. Tähän päälle vielä Eetin allergiaepäilyt (luultavasti on siis jotain muutakin nyt kuin se kananmuna). Mä saan siis nyt keskittyä "vain" tähän äidin rooliin, ainakin toistaiseksi ja oon siitä iloinen. Tottakai mä murehdin sitä, että miten me kotihoidontuella pärjätään, mutta eikö kaikkeen lopulta löydy ratkaisu. Niin ja onnea vaan niille lapualaisille äideille, jotka tulee saamaan kesäkuussa alkavan kuntalisän, voi hohhoijaa miten typerät ehdot siihen oli laitettu.... Ei siis kuuluta siihen onnelliseen kastiin, joka tulee saamaan 300€ ylimääräistä kuukaudessa tän arjen pyörittämiseen.

Mutta eikö se tästä helpota. Nyt saan huokasta helpotuksesta, että mun ei tarvi jaksaa mitään ylimääräistä. Olihan se tosi kova pala myöntää itellensä, että ei jaksa. En oo tottunut sellaiseen. Mutta tällasta se elämä välillä on!

Mutta onneksi viikonloppuna mulla on kivaa ohjelmaa tiedossa, se tulee kyllä todellakin tarpeeseen! Ja hei, eka herkkupäiväkin koittaa tälle vuotta! Oon niin ylpeä itestäni, että en oo retkahtanut, vaikka meillä on ollut vuosisadan raskain vuodenaloitus. Syön siis viikonloppuna hyvillä mielin herkkuja :)

Sellaista tänne, onneksi nyt alkaa olemaan kevyt mieli, kun on saanut päätöksen tehtyä.

4 kommenttia

  1. No, mutta nosh odottaa! Kyllä sä sinne uudestaan pääset kun tulee hyvä sauma <3 On varmaan ollu vaikeeta päättää, mutta kiva että nyt selvinnyt :) mä hain just yhteen 5h/vk työhön. Saa nähdä pääsenkö ees haastatteluun :D mutta mullakin on tosiaan tarkoitus keskittyä vaan äiteilyyn ja maaliskuussa käydä hyppäämässä vähän työharjoittelussa. Jos joskus vaikka valmistuisi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä vaikea päätös, mutta nyt pitää vaan panostaa omaan jaksamiseen. Mut mä pidän peukkuja sulle, että saisit tuon työn! :) Se ei kuulosta liian raskaalta :D

      Poista
  2. Ähh, voi shit kun menikin suunnitelmat uusiksi! Ja toi kuntalisäkin vielä, voi että :( Ei sitten ihan vissiin palvele tarkoitustaan tämä mahtava uudistus, sun pitää mennä kunnallisvaaleihin itte ehdolle...
    Siitä tulee kyllä tosi kurja mieli, kun joku iso ja odotettu juttu meneekin läskiksi. Ja on toi tietysti jo ihan taloudellinenkin asia eikä vaan että "jotain kivaa" jäi saamatta. Toivottavasti Eetin kanssa alkaa helpottaa ja ehkä sitten kevättä kohti tulee jo uusia ideoita, ei sitä ikinä tiedä mitä elämä tuo eteen :) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä nyt meinaa olla vastoinkäymisiä, mutta jos se tästä pikkuhiljaa helpottas?!

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥

Instagram

© Nonna Koo. Made with love by The Dutch Lady Designs.