torstai 31. joulukuuta 2015

Uudenvuodenlupaus 2016

Vuosi vaihtuu ihan pian ja mä lupasin kertoa mun uudenvuodenlupauksestani :). Mulla on ollut joka vuosi tapana tehdä jokin uudenvuodenlupaus, ei mitään liian suurta ja huikentelevaista, mutta jokin sellainen lupaus, minkä pystyn toteuttamaan. Monesti se on liittynyt terveellisyyteen tai painonpudotukseen ja niin tälläkin kertaa. Mulla on nimittäin herkkujen syöminen lähtenyt ihan rasasta syksyn aikana. Ei siis mitään mahdotonta syömisistä, vaan sellaista, että joka päivä on tullut noolittua aina jotakin paskaa. Joko keksiä, pullaa, karkkia, sipsiä tai roskaruokaa. Meillä oli pitkään, varsinkin ennen Eetin syntymää selkeät herkkupäivät ja se oli tosi sopiva rytmi meille, esim. kerran viikossa tai kahdessa viikossa. Paino pysyi kurissa ja olo oli hyvä. Ei mun kyllä painon takia tarvi olla huolissani, painan nyt nimittäin vähemmän kuin moneen vuoteen :D.  Haluan päästä herkkujen syömisestä eroon siksi, että haluan nähdä kuinka paljon tollasten epäterveellisten ruokien syöminen vaikuttaa mun vireystilaan. Koko ajan väsyttää, varmasti univelkojen takia, mutta ei nää mun syömiset ainakaan edesauta tilannetta.

Aion siis päästä takaisin entiseen rytmiin, eli herkkupäiviä on maximissaan kerran viikossa ja muulloin ei syödä pisaraakaan noita yllämainittuja juttuja. Tästä tulee mulle kyllä todella kova haaste, sillä toi mun herkkujen napsiminen on johtunut pääasiassa siitä, että en ehdi tekemään aina ruokaa silloin, kun nälkä iskee ja pakko on syödä jotakin nopeasti. Varsinkin lounasaika on ollut haastava, mutta nyt pitääkin alkaa panostamaan siihen, että päivän syömiset on mietitty etukäteen ja osittain tehtykin etukäteen. Onneksi T on luvannut auttaa ja on hengessä mukana :).

Ensimmäinen herkkupäivä onkin mulla vasta 16.1, joten sinne asti pitää sinnitellä! Ihan hyvä alkuun pitää vähän pidempi paussi herkuista, niin lähtee homma paremmin  käyntiin. Salillekin yritän taas päästä käymään, mutta siitä en ota mitään stressiä, käyn jos pääsen/ehdin/jaksan.

Ootteko te muut tehneet uudenvuodenlupauksia? Mitä ootte luvanneet?:)



Teille kaikille lukijoille ihanaa ja parempaa uutta vuotta 2016! ♥


Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♥

Instagram

© Nonna Koo. Made with love by The Dutch Lady Designs.