perjantai 4. joulukuuta 2015

Arjen pikkujuttuja joulun lähestyessä

Kuukausi on taas vaihtunut ja jouluun on enää 20 päivää, kääk! Onneksi mulla ei oo ihan kaikki hommat jouluun liittyen tekemättä. Oon saanut vaihdettua jouluverhot, vähän jo jouluvalojakin ja tällä viikolla pääsin tekemään tehoiskun jouluostoksille ihan yksin :). Ja kyllä oli hyödyllinen visiitti Seinäjoelle, sain monta lahjaa hankittua. Vielä kyllä on monta hankkimattakin, mutta onhan tässä vielä aikaa. Moni lahja vaan pitää saada perille ennen aattoa, joten se tuo vähän kiirettä touhuihin, niinkuin joka vuosi. Mä siis nautin lahjojen ostamisesta ja ostankin niitä monelle ihmiselle. Tänä vuonna ekaa kertaa ikinä, meinas tulla vähän stressi, kun en enää pääsekään kaupoille tuosta noin vaan, mutta onneksi mummi tuli apuun ja sain asioita hoidettua, joten ei tarvinnut stressaantua siitä asiasta :).

Tehokkaan shoppailukierroksen päätteeksi voi näytellä tämmösiä merkkejä :P



Ja mitäs meille noin muuten kuuluu, hmm.... No yöllä mä saan edelleen heräillä useasti, mutta nyt on kaks peräkkäistä yötä ollut vähän parempia, Eeti on syöny 00-07 välillä vaan pari kertaa :) Harmi vaan, että mun univelat ei tuollasillakaan öillä vielä kuittaannu, mutta jos viikonloppuna ehtis nukkuun jotku päikkärit? Niin ja arvatkaa mitä! Ei ihme, että on ollut vähän levotonta meininkiä öisin, Eetillä on puhjennu tällä viikolla kolme hammasta yläikenestä läpi!:D Eli pikkumiehellä on jo 5 hammasta! Huhheijaa :D Saas nähä rauhottuuko yöt nyt sit pikkuhiljaa entiselle tasolle, kun hampaat ei enää vaivaa...

Eeti osaa nykyään jo istua ilman tukea :) Toki muksahtaa nurin, jos tasapaino pettää, mutta tää äiti on keksiny tyynypehmusteet ympärille, niin voi sitten turvallisesti kaatua :)



Alla olevassa kuvasa ollaankin "vaaravyöhykkeellä", koirien vesikuppi kiinnostaa aina ja mun crocsit :D Pyykkikoneen pyöriminen on muuten tosi mielenkiintonen juttu ja sitä E jaksais seurata vaikka kuinka kauan ;)


Mun arki on sillä tavalla helpottanut, että E viihtyy nykyään aika hyvin lattialla, varsinkin kun on jotain mielenkiintosta tutkittavaa. Eli mun ei tarvi koko aikaa olla viihdyttämässä, niin saan vähän kotitöitä ja muita juttuja tehtyä silloinkin kun E on hereillä. Eeti ei varsinaisesti osaa vielä ryömiä eteenpäin, mutta pääsee käsillä vetämällä pyörimään itsensä ympäri ja kierimällä kyljeltä toiselle monta metriäkin :). E on yleensä hyvällä tuulella ja osaa jo ilmaista tunteitaan selkeästi. Varsinkin paha mieli ilmaistaan selkeästi ;). Jestas, jos meen ottamaan E:n kädestä jonkun kielletyn tavaran, niin otsa menee kurttuun ja karjuminen alkaa :D. Kunnes äiti keksii jonkun kivemman lelun tilalle ;) Tällä hetkellä kiinnostaa eniten johdot, leivinpaperin ruttaaminen, äidin suoristinrauta ja kengät ;). Niin ja koirien karvojen repiminen, jos erehtyvät liian lähelle ;)


Joulukorttikuviakin ollaan otettu, tais siellä sadan kuvan joukossa olla kaks ihan hyvääkin kuvaa :P Näette sitten lähempänä joulua tuotoksia :) Muru ja Luna tietysti oli kuvausassistenttina...




Edelleenkin T:n pitkät työpäivät kuitenkin sekoittavat arkea aika paljon, monen asian hoitaminen jää myöhään iltaan ja se vähän harmittaa. Mutta tää on varmaan aika tuttua monelle muullekin lapsiperheelle?

Viikonlopuksi on suunnitelmissa käydä katsastamassa mun auto ja samalla tehdä lisää jouluostoksia, ja sunnuntai pyhitetään vaan kotona olemiselle. Seuraavat viikonloput ennen joulua ovatkin sitten vierailuja täynnä puolin ja toisin. Mukavaa nähdä ystäviä ja perhettä, mutta mulle on tärkeitä myös nää tällaset päivät, kun voidaan olla vaan kotona yhdessä, tekemättä mitään suurempaa.

Niin ja pakko kehaista tuota mun toista puoliskoa, se oli ostanut mulle oman suklaajoulukalenterin ♥ Ei oo kyllä eka kerta, mutta yllätyin taas sen huomaavaisuudesta, on mulla ihana mies ♥ Eetilläkin on oma kalenteri, luukuista löytyy kylläkin jouluisia kuvia eikä suklaata :)

Loppuun vielä kuva äidin pikku söpöliinistä, joka niin hymyili ihanasti unissaan päikkäreillä, tais olla hyvä uni menossa :) ♥

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille! :)


2 kommenttia

  1. Voi söpöliiniä! Mä oon nyt ikuisuuden odottanu Leon hampaita ja EI, ei vieläkään! Siis yhtään hammasta :D koko ajan kuvitellu, että "tää känkkäränkkä varmasti johtuu hampaista". Noh ihan hyvä toisaalta ni ei tarvi vielä imetyksen vuoksi pelätä niitä. Meilläkin Leo viihtyy jo oikein hyvin lattialla ja vauva-arki on oikeestaan tosi helppoa tällä hetkellä! Mitä nyt liian vähän unta, mut ei tarvi olla ihan liimattuna yhteen eikä kitistä mistään pieruista enää :D ihanaa! Ja parasta ku mäki pääsen huomenna iha itestäni shoppailemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti se hampaiden puhkeaminen on tosi yksilöllistä, oon kyllä ollu vähän yllättynyt, että Eetillä on nyt jo noin monta hammasta! Ja juu, meillä on nyt sit testattu niitä hampaita tissiinkin, ja voin kertoa, että ei oo kivaa :D Että ehkä hyvä vaan, että Leolle ei oo vielä hampaita puhjennu :P

      Ja tosi kiva kuulla, että teilläkin ollaan hyväntuulisia ja ettei pieruista kitistä!:D Voi niitä aikoja :DD ♥ Unta ku vaan sais niin paljon ku haluaa, ni olis aika täydellistä!:)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥

Instagram

© Nonna Koo. Made with love by The Dutch Lady Designs.