perjantai 20. tammikuuta 2017

Sitä sun tätä

Tää tammikuu on lähtenyt painonpudotuksen kannalta ihan kivasti käyntiin, kahden viikon herkuttomuuden kohdalla paino oli pudonnut 1,4 kiloa, jee :). Ihan tuoreinta puntarilukemaa en edes just nyt tiedä, kun oon tavannut käydä vaan kerran viikossa puntarilla. Ottaen huomioon, että oon syönyt tän kuun aikana yhden pienen kakkupalan ja kääretortun palan :P. Kaikissa tilanteissa ei vaan mitenkään jaksa nipottaa, mutta homma jatkuu taas herkuttomuuden puolella eikä hommaa ole tarkoitus lopettaa näiden "notkahdusten" takia. Mutta toi lukema on mun mielestä oikein sopiva, kun ottaa huomioon, että en oo siis tehnyt mitään muuta kuin luopunut herkuista ja syönyt muuten aivan tavallista kotiruokaa. Oon siis todella iloinen tästä :). Varsinkin kun tuossa vaiheessa oli aikaa kulunut vasta pari viikkoa. Liikkunut olen jonkun verran, säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ruokavalio onkin tässä hommassa se kaikista tärkein juttu. Toki liikuntaakin on aina hyvä harrastaa. Sipsejä katselin tässä yks päivä kaipaavasti kaupassa, mutta pitää takoa itselleen, että herkkupäivä siintää edessäpäin, joten mistään en joudu kokonaan luopumaan :) Mutta miksi ihmeessä kauppoihin on nyt jo ilmestynyt laskiaispullia, kääk :D.

Väsyttänyt on kyllä ihan samaan malliin kuin syksylläkin. Aloin jo pohtimaan, että pitäisikö mun ottaa rautakuuri, jos siitä olisi apua. Ei siitä ainakaan haittaa olisi. Olis ihan kiva meinaan, että joskus ois jotain energiaakin?!

Sitten asiasta keppihevoseen, sain joululahjaksi tangle teezerin ja oon todennut, että se on ihan loistava keksintö pitkien hiusten harjaamiseen suihkun jälkeen! Mulla on tukka aika kuivaa laatua ja menee helposti takkuun märkänä, mutta eipä oo ollut enää takkuongelmia tän harjan kanssa. Että kiitos vaan ystävälleni T:lle, joka tän harjan mulle hankki :). Mutta jotenkin en  osaa käyttää sitä esim. kun nostan tukkaani korkealle ponnarille harjaa apuna käyttäen... Mutta siinä kohtaa taitaa olla käyttäjässä vika :P

Tässä alla olevassa kuvassa T yritti saada salilla mun "manaaja-ilmettä" tallennettua, onneksi pystyin pitämään naamani kurissa jotenkuten :D. Aina kun teen salilla jotain tosi raskasta liikettä mun naama menee semmoseen irvistykseen, että T on nimittänyt sen "manaajaksi" :P. Ihan perussalitouhua siis :P


Bongasin kaupasta yks päivä tämmösen Fastin pannukakkupussin ja olihan sitä maistettava. Maku oli toffee-banaani. T näitä mulle paistoi yks ilta, mutta oli kyllä liian makeita mun makuun. Vaikka terveellisempi vaihtoehto onkin, niin sais se silti maistua hyvältä. Ja toki tässä oli kaikennäkösiä epäterveellisiä ainesosia, kuten makeutusaineita ja lisäaineita, ettei tämmösiä kyllä joka päivä kannattaskaan vetää. Mutta tulipahan kokeiltua!


Lueskelin tällä viikolla Kaksplus-lehtiä ja silmiin osui artikkeli "Allergian rajoittamaa elämää". Osui ja upposi kyllä, vaikka jutussa kerrottu lapsi olikin jo vähän isompi. Saas nähdä, mikä meidän tulevaisuus on allergioiden suhteen, alkaako jo jossain kohtia Eetin allergiat hellittämään...


Mutta tällä välin oon iloinnut esim. tästä kasvirasvajuustosta, joka sopii Eetille! Eka juusto siis mitä E voi syödä :) Ja tää on niin neutraalinmakusta, että pystyn itekin tätä syömään :) Jee!


Nää smoothiet onkin E:n lemppareita. Harva smoothiesekotus sopii E:lle, mutta nää on todella jees :) Ja tietenkin näitä kaikkia pitää hakea aina Seinäjoelta asti, en oo nyt tilannut näitä meidän lähikauppaan, vois tietysti senkin ottaa asiakseen.


Ja allergioihin liittyen oon aloittanut lukemaan tätä todella silmiä avaavaa kirjaa. Suosittelen kyllä jokaiselle, jolla on vähänkään epäselvyyksiä allergiatouhujen ja niiden diagnosoinnin ja hoidon kanssa! Tai jos on ongelmia toistuvista infektioista. Eli tää kirja on Rauli Mäkelän "Irti tulehduskierteestä".



Tää oli vähän tämmönen sillisalaatti-postaus tällä kertaa, mutta toivottavasti ei haittaa :D Kivaa viikonloppua teille kaikille! :)

2 kommenttia

  1. Nää sillisalaatit on kivoja, ei aina tarvikaan olla punaista lankaa :D Kiva ku oot tykänny harjasta, mä en oo juuri koskenukaa muihin harjoihin joulun jälkeen! On toi niin hyvä :) Mutta en kans osaa oikein ponnarin teossa sitä kovin hyvin käyttää, se on siihen vähä liian leveä.. Mutta märkään tukkaan ihan paras. Oi leijonan luola ;)

    Mä oon kans maistanut tota Violifen juustoa muutaman kerran, se on kyllä mietoa ja kiva kun E:kin pystyy sitä syömään. Se ei vaan lämmitettynä näytä kauheen kauniilta, mutta haitanneeko tuo :D

    Niin ja mä olisin kyllä halunnut nähdä oikean manaajan! xD

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että oot kas tykänny omasta harjastas!:) ja mä en ookaan vielä kokeillu lämmittää tota juustoa, jään mielenkiinnolla oottaan millaseksi se oikein muuttuu :D

    Ja sori manaaja jäi tällä kertaa tallentamatta :DD

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥

Instagram

© Nonna Koo. Made with love by The Dutch Lady Designs.