perjantai 24. huhtikuuta 2015

THE polttarit ♥

Hyvä ystäväni on menossa naimisiin ensi kuun lopulla ja minulla on kunnia olla toinen kaasoista ♥ Häähuuman lähestyessä aloin muistelemaan omaa, ikimuistoista kesää 2013, jolloin juhlittiin meidän häitä ja polttareita. Aionkin siirtää nuo polttari- ja hääkertomukset myös tänne uuden blogin puolelle, sen verran tärkeitä juttuja ne on mulle olleet ♥ Ensiksi aion julkaista oman polttarikertomukseni, joten tässä siitä aiheesta, olkaa hyvät :)

(Kirjoitettu 17.8.2013)

Jestas, mihin tää aika menee?! (Tää on tuntunu olevan mun yleinen hokema tänä kesänä, ku tuntuu että justhan mä tänne kirjotin, mutta pyh, taas siitä on jo luvattoman kauan, anteeksi siitä!) Häät lähestyy kovaa kyytiä (yhtä sun toista on viä tekemättä, mutta paniikki on tainnu jo mennä ohitte ;)) mutta sitä ennen se postaus, mitä te kaikki siellä ootte takuuvarmana oottanu ku kuuta nousevaa ;). Eli mun polttarikertomusta!:) Ja johan oli tytöt kemut järjestäny, ei voi ku ihmetellä sitä työn määrää ja vaivaa kaiken suhteen.... Mutta löpinät sikseen ;). (Nii ja varotus niille lukijoille, jotka ei kestä hehkutusta, voitte lopettaa lukemisen tähän).

Viime lauantai oli siis se THE päivä :) Olin heränny jo ysiltä (toi on mulle JO vapaapäivänä) kun olin alkanu epäilemään, että polttarit vois olla sillon, ku ne ei ollu edellisenä lauantaina. No, n. klo 10.30 kun T oli tullu jo kotiin yötöistä, ovelle koputettiin ;). Yllätys olikin suuri, kun oven takana olikin tuntematon mies moottoripyörävarusteet päällä ojentamassa mulle pinkkiä kirjettä ja käski hypätä hänen kyytiinsä ;). T:lta kysyin salaa, että kuka tuo oikein on?!:D Paljastu, että kyseessä oli T:n työkaverin mies ;). Pinkissä kirjeessä käskettiin pakata lisää tavaroita mukaan (olin siis saanu jo aiemmin listan pakattavista tavaroista ja laukussa oli yhtä sun toista jo valmiiksi mukaan pakattuna). Pikapikaa yritin pakata loputki tavarat mukaan (ja shampoo ja fööni unohtu kotio, ku morsian luki niin hätäisesti listan!Mutta se ei ilmeisesti haitannu ;)) Kirjees oli myös vinkkejä mihin tää kuski mut saattas viedä "siellä missä koski kuohuaa ja kala on syönnillä!"

Puin siis moottoripyörävarusteet päälle ja hyppäsin kyytiin!Ja pari paparazzia oli kuvannu tän meidän lähdön pihassa puiden takana!:D Ja meikä ei huomannu mitään, vaikka yhdeski kuvas katon melki kameraan, voi pöljä....








Kuski ajelutti mua Lapualla ja meikä hoki mielessään, että "nauti, nauti, NAUTI!" tiesin jo siinä vaiheessa että huippupäivä ois tiedossa ja että nyt pitäs osata elää hetkessä. Lopulta suunnattiin Malkakoskelle, jossa tytöt mua odotti ♥ Tää on sellanen paikka missä tykätään T:n kanssa käydä esim. piknikillä ja ihan vaan ihailemas maisemia :) Ja katotaan saatasko hääkuvatki otettua tuolla :)

Ajettiin muuten matkalla kameraanki niin että räpsähti ;) Onneks moottoripyöris ei oo edes rekisterikilpee ni ei kuski joudu maksamaan ;)





Mua ihan vähä vaan nauratti....



Pientä posetusta niinku yleensä ;) (Harvemmin vaan pääsen moottoripyörän kas samaan kuvaan!)






Siellä ne tytöt on!:) Ja kaikilla pinkkiä päällä, niinku munki käskettiin pukea :)



Heti ku sain varusteet pois päältäni, otettiin halauskierros ja mulle puettiin lisää polttarijuttuja ;) Vilkkuvat keijunsiivet muunmuassa ;)








Kippistettiin sen jälkeen ekan kerran, mä sain ihanan pinkin skumppalasin, jota käytinki sit loppupäivän :) Istahdettiin laiturille juomaan skumppaa ja miettimään mitä seuraavaksi tehään (en sentäs joutunu kalastamaan, vaikka niin mulle oli vihjattukin!:D)






Laiturilla sain yllätyksenä T:lta tsemppiviestin polttaripäivän kunniaksi :) Kaikkea ihanaa se oli osannu kirjottaa, mutta jätetään nyt se edes kertomatta kaikille ;) Ihana mies ♥
Tässä luen sitä kirjettä.




Niin joo ja yks aikamoinen ylläri oli, että T:n veli eli bestman oli ilmottautunu vapaaehtosesti kuskiksi tälle rymyryhmälle :D Kyllä kelpas kyyti, raukkaparka joutu kuunteleen Cheekkiä koko päivän ;)....

THE kuski ;) (Muokkaukset on muuten made by sisko ;)) Kuskillakin oli pinkkiä päällä :D




Malkakoskelta matka jatkui Marian Talliin syöpöttelemään, sain valita listalta mitä halusin ja heti iskettiin drinkki pöytään, ettei vaan pääse jano yllättämään ;))



Oli pakko laittaa tääki kuva, en tiä mitä mä oikein näin, ku noin on suu auki :D Yhtään en muista mitä täs kohtaa tapahtu :D Siskoki vissiin ihmettelee, mut ei ihan niin paljon :D



Syömisen jälkeen lähetttiin tällä kertaa kohti Ylistaroa. Hmm... en keksiny sieltä suunnalta muuta kuin meidän vihkikirkon, jonka pihassa käytiinkin mun hämäykseksi pyörähtämässä ;). Sieltä jatkettiin kuitenkin vielä matkaa kohti ratsastustallia! Jäiks.

Oon siis lapsena käynyt ratsastamassa, mutta siitä on jäänyt jumalaton pelko hevosia kohtaan. Kerran ratsastaessani (siis yksin, en talutettavana) mun shetlanninponi ;) jolla silloin ratsastin, villiinty hyppimään esteitä enkä meinannut saada sitä pysähtymään. Siitä asti oon pelännyt niitä aivan tautisesti. Tykkään kuiteski hevosista ja haluaisin kovastikin päästä säännöllisestikin ratsastamaan, mutta ku pelottaa niin ei ettei uskalla :D. Tosi loogista siis ;). No tytöt oli päättäny, että nyt mä uskallan!:D "Sain" harjata hevosen ja valjastaakin sen avustettuna ennen selkään menoa. Onneksi kysees oli pari erittäin rauhallista heppaa!

Sisko jeesaa ;)




Ja joutu se heittään isosiskonsa sinne selkäänki ;)



Sielä mä meen! Yhtään ei jännitä ;)





Osa porukasta kokeili kas ratsastamista :) Ratsastuksen jälkeen sain viä riisua valjaat ja satulan pois ja syöttää hevosille lakuja. (Seki oli pelottavaa :D)

Sit hypättiin taas auton kyytiin ja palattiin takas Lapualle. Meikä ei kerinny ees kyttäämään mihin ollaan menossa kun tytöt oli järjestäny ohjelmaa autoonkin :) Olikin aikamoinen yllätys kun päädyimme paloaseman pihaan.... O-ou, olin ihan varma, että joudun suorittaan saman palomiesten kuntotestin ku T omissa polttareissa! Mutta onneks tytöt oli keksiny jotain paljo parempaa!:) Pääsin este ihailemaan maisemia paloauton nosturin kyydissä (n. 42 metris muistaakseni). Tän piti vissiin olla pelottavaa (ainakin palomiehen jutuista päätellen) mutta mä vaan nautin ku näki niin pitkälle!:) Seuraavaks oliki sitte vuorossa köysilaskeutumista!Vähänkö se oli kivaa!:) Menin sitte heti kaks kertaa, kun yks kerta ei piisannu ;) Mutta voin kertoo, että oli tää tyttö hieman hiestä märkänä, ku ramppasin ne portaat ylös asti ja viä kaks kertaa!Ja siis sen vuoks, ku mulla oli yyberpainavat palomiehen varusteet päällä! Olin varmasti erittäin hehkeä polttarisankari siinä kohtaa ;)




Noin ylhäällä me siis käytiin!:) Ja ku mä kipusin noita portaita ni pari valokuvaajaa pääsi kas ton nosturin kyytiin ottaan musta kuvia ylhäältä :)



Päivän viralliset valokuvaajat alapuolella :)




Nii joo, ambulanssiki piti olla paikalla, "ihan vaan varmuuden vuoks" jep jep :D



Sielä mä ny meen! Sain hyvät ohjeet kuinka pitää toimia, parhaita oli näitten sankarien vitsit siitä, että "varmuusköysi on rusetilla ja toinen köysi solmulla, kyllä jompikumpi pitää!" No onneks piti ;)






Ihan vähä vaan hikinen päivänsankari ;) Hienhaju ei onneks välity kuvien kautta ;)



Sit matka jatku Lapuan kuntopisteelle... Olin ihan varma, että mennään johki jumppaan tai mun pitää vetää tyyliin combat-tunti koko porukalle (inhoon combattia ja T rakastaa sitä!). Mun oli etukäteen pitäny varata jumppavaatteita sun muita mukaan (niitä oliki sitte jokaseen liikuntalajiin sopien ku en tienny mitä me tehään!:D) mutta me suunnattiinki Kuntopisteen taa, jossa meitä odotti vuokratut saunatilat, jotka kaasot + sisko oli koristellu nätiksi :) Pinkki tietty ;)  En joutunukaan jumppaamaan!:D








Nyt sai siis hetkeksi hengähtää :) Kuunneltiin mulle tehtyä polttarimusaa (bestman oli ylittäny ittensä ja koonnu kaikkia MUN lemppareita levylle) ja juotiin skumppaa ja paineltiin saunaan :)
Voi jestas, miten hienoksi se saunakin oli koristeltu! Oikeen morsiussauna isolla ÄMMÄLLÄ ;)






Sain viä seppeleenki päähän, jota täs esittelee mun tuleva käly Jossu :). Näin koivuallergikkona selvisin yllättävän hyvin vihtomisesta ja koivujen päällä istumisesta ;). Onneks oli lääkkeet mukana :D



Sit tietty perinteiden mukaan mun selkään hierottiin suolaa (ettei se vanha suola janota), jauhoja (että olis aina "leipä" talossa) ja tukkaan kananmunaa (että mä olisin ny sitte oikeen hedelmällinen) nii joo jalkakylvystä tuli rikkaaks ja neitsyeks ;D.

Vihta jäi ny heittämättä katolle ja en riemastuttanut lapualaisia juoksemalla tuos keskustas ympäri saunaa ;). Katotaan sitä sit ens kemuis ;).

Saunan jälkeen tytöt oli jokanen tehny jotain hyvää syötävää ja niillä me sit herkuteltiin, oijoi ja NAM! (Eiku me syötiinki ennen saunaa, mut mitä pienistä, en jaksa enää vaihtaa näiden järjestystä ;))






Saunan jälkeen mun tukan tuli tekemään mun hääkampaaja Jenni!:) Luulin, että yks kaasoista laittais mun tukan, ku se on niin monesti ennenki sen laittanu kemuissa :) Jenni loihtikin mulle aikamoisen kampauksen :) Lisäks sain kaasoilta bilevaatteet, jotka ne oli ite hankkinu! Voi jestas, niiden kas ♥ Lisäks sain oikeen räyheet tekokynnet (joista ei nyt kyllä löydy lähikuvaa) ja muuten meikkasin ite, mutta Jossu laitto luomivärit.



Tehokasta työskentelyä, toinen laittaa kynsiä ja toinen luomiväriä ;)



Lopputulos ;)





 Kyllä on suu tötteröllä ;) Perusmeininkiä taas ;)



Ennenku jatkettiin matkaa sain vielä yhden yllätyksen!:) Kaasot oli tehny mulle räpin!:D Onneks ei täs vaihees ollu viä ripsaria laitettuna, nauroin kyllä ihan vedet silmis, miten olivatki keksiny jotain sellasta!:D Harmi ku ei tullu otettua videokuvaa, oisitte teki päässy nauttimaan räpistä ;). Lippikset väärinpäin pääs ja biitti taustalla soimas ja eiku menoks ;) Ehdotin, että kaasot vois laulaa räpin myös meidän häis, mut siihen ei (jostain kumman syystä :D) löytyny halukkuutta ;)

Sain laulunsanat itelle muistoksi, kaikkee pöljää mun ja T:n enstapaamisesta häihin jne. löyty sanoista ;) Mut se ei ollu oikeen julkasukelposta tekstiä :D. Sain taas nauraa...




Räppäilyn jälkeen kuski saapu hakemaan meidät Seinäjoen yöhön, jee pääsi tanssimaan ♥ Ja kyllä me jorattiinki ;)

Yöksi pääsin kotiin mahtavan päivän jälkeen :). On vaikee kuvailla sitä tunnetta, kun kerranki saa pitää hauskaa kaikkien parhaiden ystävien kanssa samaan aikaan. Ja ainakin meiningistä päätellen kaikki tuli toimeen toistensa kanssa, vaikkei kaikki tuntenutkaan ennestään toisiaan. Kaasot oli kyllä nähny todella paljon vaivaa ja olivat osannu järjestää just mun näkösen päivän ♥ Mitään en ois jättäny pois enkä ois ite keksiny parempaa ohjelmaa ♥ Ikimuistoiset kemut, nyt on hyvä jäädä odottamaan pääbileitä, joissa jorataan vielä kovempaa ja vielä isommalla porukalla ;)

Näihin tunnelmiin, näihin sävelmiin, mä toivotan hyvää viikonloppua!:)
 https://www.youtube.com/watch?v=81Ejyr-ddgw
(Cheek -Timantit on ikuisia)


2 kommenttia

  1. Vähänkö sulla on ollu hauskat ja ohjelmarikkaat polttarit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kaasoilla riitti ideoita, vaikka muille jakaa :D Oli kyllä niin huippupäivä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥

Instagram

© Nonna Koo. Made with love by The Dutch Lady Designs.